Ta hjälp av en
PR-coach

En PR-coach är inte en PR-byrå, utan ett bollplank, en personlig rådgivare som hjälper dig att förstå vad bra PR är och vad du kan göra för att stärka ditt varumärke med rätt insatser. Vi kan också hjälpa till att kartlägga och köpa in den expertis du behöver framåt.

1.Möta och planera för det oväntade

Att finnas i en omvärld som snurrar allt fortare ställer ännu högre krav på en kommunikativ beredskap. När medier en dag står för dörren väntar de inte på att verksamhetsbudskapen ska tas fram. Vad behövs för att få möjlighet att presentera företagets eller verksamheten version. Först ut sätter agendan - Vem version vinner 


Att sticka ut i dag är helt klart en utmaning. Våra hjärnor gör allt för att slippa det som vi uppfattar som irrelevant och ointressant för oss. Det är ingen poäng att sprida allt till alla. Det är som att skjuta med hagelbössa utan att ha ett tydligt mål.

När det som sägs eller skrivs inte är riktat specifikt till oss, det vill säga, det berör inte, ger ingen ny kunskap eller lösningar på kniviga problem; då filtrerar vi bort snabbt bort det. Ju större flödet är, desto skickligare blir vi på att skilja ut det som är av värde för oss. Att bara sända utan att ha något vettigt att säga är poänglöst och i sämsta fall kontraproduktivt. Vi kan visa väg och göra dig mer självgående i PR-arbetet. Tänk på att kommunikation inte bara bedrivs i externa kanaler utan är också en viktig del i det interna kulturarbetet.

2.Vinsterna är många

  • Ger trygghet i organisationen genom en beredskap för hur man möter kritiska omvärldsfrågor
  • Bättre kunna få redaktionella inslag och artiklar som bidrar till verksamheten
  • Kunna möta medietempot kring omvärlds och mediefrågor
  • Ha flexibilitet inbyggd i det strategiska arbetet som hjälper organisationen vidare

3.Varför kommer kunderna till oss?

  • När man vill bolla kommunikation inför verksamhetsförändringar eller oväntade händelser
  • För att förbereda och möta ett förhöjt intresse från medier och omvärld
  • För att öka förståelsen för mediers agerande och frågelogik
  • När krisen står för dörren – nästa steg…

Vill du veta mer?
Ta en digital kaffe med mig! Boka tid här!

Sekretessöversikt

Denna webbplats använder cookies så att vi kan ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.