Det är klart du kan strunta i allt det där med ditt personliga varumärke, inte bry dig om hur andra uppfattar dig, vad de tänker, tycker och säger om dig. Tillhör nu några av de här kategorierna så kan glömma allt det där med varumärkesbyggande:
- Du är inte längre i yrkeslivet
- Du är nöjd med precis hur du har det på jobbet och har inga önskemål om roligare arbetsuppgifter, nytt jobb, fler kunder eller bättre betalt
- Du tycker att sociala medier är ett modernt påfund. Fattar inte grejen. Har inte tid!
- Du struntar i vad andra tycker om dig och är beredd att ta konsekvenserna
- Du kan något som efterfrågas och som ingen annan kan. (Grattis i så fall)
- Du jobbar helt ensam och kommer inte i kontakt med andra.
- Kunderna/uppdragen väller in utan att du behöver anstränga dig
- Du tycker att ett arbete är en rättighet, och att du inte är skyldig någon något
- Du är inte så intresserad av att hjälpa andra, är mest intresserad av synas själv
- Du är inte beredd att lägga ner det arbete som krävs för att bygga ett starkt personligt varumärke!
Då får det hellre vara som det är!