Ditt personliga varumärke handlar inte om yta eller skryt. Och det handlar definitivt inte om att skapa en falsk image. Ett starkt personligt varumärke är alltid autentiskt och utgår från den du faktiskt är. Det betyder att du måste lära känna dig själv för att kunna bygga ditt varumärke. Du måste vara klar över dina mål, dina värderingar, styrkor, din mission och hur du skiljer dig från andra. Här kommer 20 frågor som kan hjälpa dig att vaska fram det som är ditt personliga varumärke.
1. Om du skulle vinna en utmärkelse, vad skulle det vara för?
2. Vilka ord använder andra för att beskriva dig
3. Vilken del av ditt jobb gillar du bäst?
4. Vad är speciellt med ditt sätt att utföra ditt jobb på (uppnå resultat)?
5. Vad gör dig riktigt arg?
6. Vad gillar du bäst hos dig själv?
7. Vilket var det bästa beslut du tagit och varför?
8. När blir du en gå-till-person?
9. Vad skulle du göra om du visste att du inte kunde misslyckas?
10. Vilka aktiviteter fyller dig med energi och du blir så uppslukad att du tappar tid och rum?
11. Vad behöver du gör annorlunda för att använda din tid mer effektivt?
12. Med vilka människor känner du dig mest bekväm?
13. Vilka egenskaper gillar du mest hos andra? Vilka egenskaper gillar du minst hos andra?
14. Om du vann på lotto och inte behövde arbeta, vad skulle du göra då?
15. Om du skulle ändra en sak hos dig själv, vad skulle det vara?
16. Vad lärde du dig från ditt största misstag i livet?
17. Vad kan du prata om i timmar?
18. Vad skiljer dig från kollegor med liknande bakgrund och kompetenser?
19. Vilka är dina största styrkor enligt andra?
20. Vilka fem ord skulle du använda för att beskriva dig själv?
Vill du veta mer om hur du bygger ett starkt personligt varumärke?
Köp min bok ”Ett starkt personligt varumärke – din vassaste konkurrensfördel”