5 exempel på småföretagare som delar sin expertis genom att blogga

Blogg
juli 1, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Hjälte eller skurk? Missförstått geni eller manipulativ psykopat? Ja det är inte lätt att få en entydig bild av Saabs ordförande och tillförordnade VD, Victor Muller, men helt klart är att han är oerhört karismatisk, att han har lika många anhängare som belackare och att hans affärsmetoder har ifrågasatts mer än en gång.

I vår begreppsvärld är han förvisso ett varumärke när det kommer till kännedom, men eftersom bilden av honom är så tveeggad så vill jag ändå hävda att det inte är ett starkt sådant. Ett starkt personligt varumärke förutsätter nämligen att vi har en klar och tydlig bild av vem han är och vad han står för. Och vem vet det? Nu har ekonomijournalisten Jens B Nordström kommit ut med boken Cirkus Muller, som jag ska läsa med stort intresse. Den är såklart vinklad och perspektivet är författarens, men jag är ändå väldigt nyfiken…

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.