5 exempel på småföretagare som delar sin expertis genom att blogga

Blogg
juli 1, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Hjälte eller skurk? Missförstått geni eller manipulativ psykopat? Ja det är inte lätt att få en entydig bild av Saabs ordförande och tillförordnade VD, Victor Muller, men helt klart är att han är oerhört karismatisk, att han har lika många anhängare som belackare och att hans affärsmetoder har ifrågasatts mer än en gång.

I vår begreppsvärld är han förvisso ett varumärke när det kommer till kännedom, men eftersom bilden av honom är så tveeggad så vill jag ändå hävda att det inte är ett starkt sådant. Ett starkt personligt varumärke förutsätter nämligen att vi har en klar och tydlig bild av vem han är och vad han står för. Och vem vet det? Nu har ekonomijournalisten Jens B Nordström kommit ut med boken Cirkus Muller, som jag ska läsa med stort intresse. Den är såklart vinklad och perspektivet är författarens, men jag är ändå väldigt nyfiken…

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.