”Alexander Bards drogliberala åsikter har inte med Idol att göra”

Blogg
augusti 27, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Läser artikel i Aftonbladet där TV:s producent Peller Porseryd menar att han skiljer på Alexander Bards privat åsikter och hans roll som jurymedlem. Va! Hur tänker TV 4? Det måste vara ett dåligt skämt. Självklart kan man inte sära på jurymedlemmen Alexander Bard och debattören, författaren, kompositören eller musiken Alexander Bard. Han är en och samma person, oavsett i vilka sammanhang han finns med i. Han kan inte ha en åsikt i ett sammanhang och sedan mena att den inte har med saken att göra i ett annat.

Om TV 4 inte vill bli förknippad med en viss typ av åsikter så är det väl alldeles självklart att man inte anlitar honom. Han blir ju per automatik ambassadör för både Idol och TV 4. Det är klassisk varumärkestänk eller om man så vill SUNT BONDFÖRNUFT

Lär mer här:

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.