Amanda Fondell skolexempel på starkt personligt varumärke

Blogg
juli 20, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Man kan ju så klart ha många synpunkter på Idol i TV 4, det är ingen tvekan om den saken. Själv tycker jag nog att formatet har spelat ut sin roll, och det ska ju också läggas ner efter den här säsongen. Men jag brukar roa mig med och titta på det ur ett varumärkesperspektiv, och i år är det en stjärna som lyser klarast av alla, nämligen Amanda Fondell. 

Starka personliga varumärken har hög integritet, och det har hon. Det vill säga hon vet vem hon är, vad hon står för och vad hon vill bli känd för.

Starka personliga varumärken brinner för det de gör och det gör hon och passion syns.

Starka personliga varumärken är konsekventa och trovärdiga, och Amanda kör sin linje fullt ut. Hon är konsekvent, alltifrån låtval, till framtoning, till hur hon tolkar den musik hon väljer.

Och sin ringa ålder till trots låter hon sig inte imponeras och påverkas av all den uppståndelse som är runt omkring henne. Grundad, vad ordet.

Sist men inte minst så måste ett starkt personligt varumärke alltid leverera 110%, och visst den här tjejen gör det också!

Om hon vinner eller inte villl jag låta vara osagt, men jag är helt övertygad om hon vill så har hon en lysande framtid som artist.

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.