Att utveckla ett starkt varumärke – ingen rocket science

Blogg
augusti 22, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Egentligen är det ganska enkelt, här kommer en snabbgenomgång: Kolla om din egen och omgivningens bild av dig stämmer överens. Ställ dig sedan frågan: vem vill du vara och vad vill du bli känd för?  Och vilka behöver känna till dig för att du ska lyckas? Träna upp din förmåga att kommunicera, att vara tydlig är en förutsättning för ett starkt varumärke. Kan du inte själv? Ta hjälp av någon som  kan!

Jag har sagt det många gånger förut, men det tål att upprepas: Var äkta, försök inte att vara någon du inte är. Eller säga att du kan något som du inte kan. Den bubblan kommer att spricka. Starka personliga varumärken har substans och är trovärdiga. Det handlar om förtroende.

Var konsekvent och lev ditt varumärke i vilken situation du än befinner dig, både privat och på jobbet. Gör dig ett namn som en person som levererar. Håll dig informerad om vad som skrivs om dig på nätet och sist men inte minst, lägg upp en strategi för ditt digitala varumärke. Som alldeles självklart måste synkas med ditt fysiska varumärke, men det kanske var en överflödig kommentar… Men du – fastna inte bakom datorskärmen, det är minst lika viktigt att nätverka IRL. Var generös, ge mer än du får.  Lycka till!

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.