Clara Henry – grym vloggare med stark mission

Blogg
oktober 9, 2015
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Jag är sjukt imponerad av den duktiga Youtubestjärnan, Clara Henry. I våras fick hon pris som årets vloggare på Youtube-galan Guldtuben. Med drygt 350 000 prenumeranter på sin Yotube kanal är det hon regerar. Hon började vlogga (videoblogga) redan som sjuttonåring och nu, fyra år senare, är en av våra stora Youtube stjärnor, älskad för sin humor och ocensurerade personlighet. Mens är det övergripande temat för videobloggen och kanske också en av anledningarna till hennes popularitet; att våga prata om det som gör de flesta obekväma på det sätt hon gör – det är grymt!

Clara är nu aktuell med boken ”Ja jag har mens, hurså?” som handlar om mens, feminism och henne själv. Genom att lära sig och prata mer om mens tror hon att skammen kan tvättas bort. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, när man har ett syfte, en mission, som handlar om att göra nytta för andra – då har man alla förutsättningar att vinna respekt och bygga ett starkt personligt varumärke

Kolla in samtalet med Clara Henry och Karin Adelsköld här 

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2015 All Rights Reserved.