Det handlar om anseende

Blogg
juli 3, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Sifo har just släppt en undersökning som visar att det främsta konkurrensmedlet är ett gott anseende. Inget nytt under solen precis, men vad är det då som ger ett gott anseende? Jo, att hålla vad man lovar, att ge ett sympatiskt intryck och att bidra positivt till samhället. Egentligen inget nytt där heller. Åtminstone inte för oss som arbetar med varumärkesbyggande. Det som är utmaningen för de allra flesta, både företag och individer, är att förstå och ta kontroll över hur man uppfattas. Och att sedan leverera det man lovar, kontinuerligt över tid.

Läs artikeln från SVD här

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.