Det handlar om anseende

Blogg
juli 3, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Sifo har just släppt en undersökning som visar att det främsta konkurrensmedlet är ett gott anseende. Inget nytt under solen precis, men vad är det då som ger ett gott anseende? Jo, att hålla vad man lovar, att ge ett sympatiskt intryck och att bidra positivt till samhället. Egentligen inget nytt där heller. Åtminstone inte för oss som arbetar med varumärkesbyggande. Det som är utmaningen för de allra flesta, både företag och individer, är att förstå och ta kontroll över hur man uppfattas. Och att sedan leverera det man lovar, kontinuerligt över tid.

Läs artikeln från SVD här

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.