Sandra Quist och Stina Rosenqvist har djupintervjuat 14 kvinnor i en D-uppsats i marknadsföring på Handelshögskolan. De har undersökt kvinnors känsla för modekonsumtion och kontentan blev att den grupp som köpte kläder sällan var mycket säkrare på vad de ville signalera med sina kläder jämfört med de som köpte kläder ofta. De som handlade lite mer sällan var tydliga med vem de var och vad de ville uttrycka genom sina kläder. Så här finns det helt klart pengar att spara! Att handla ofta och mycket kan vara ett tecken på att vi inte har gjort hemläxan och kanske inte heller förstått att våra kläder (och det vi konsumerar i övrigt också för den delen) kan förstärka eller försvaga vårt varumärke. Eller skapa total förvirring.
Denna webbplats använder cookies så att vi kan ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.