Du är det du konsumerar

Blogg
juli 26, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Sandra Quist och Stina Rosenqvist har djupintervjuat 14 kvinnor i en D-uppsats i marknadsföring på Handelshögskolan. De har undersökt kvinnors känsla för modekonsumtion och kontentan blev att den grupp som köpte kläder sällan var mycket säkrare på vad de ville signalera med sina kläder jämfört med de som köpte kläder ofta. De som handlade lite mer sällan var tydliga med vem de var och vad de ville uttrycka genom sina kläder. Så här finns det helt klart pengar att spara! Att handla ofta och mycket kan vara ett tecken på att vi inte har gjort hemläxan och kanske inte heller förstått att våra kläder (och det vi konsumerar i övrigt också för den delen) kan förstärka eller försvaga vårt varumärke. Eller skapa total förvirring.

Läs mer om uppsatsen här

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.