Du är det du konsumerar

Blogg
juli 26, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Sandra Quist och Stina Rosenqvist har djupintervjuat 14 kvinnor i en D-uppsats i marknadsföring på Handelshögskolan. De har undersökt kvinnors känsla för modekonsumtion och kontentan blev att den grupp som köpte kläder sällan var mycket säkrare på vad de ville signalera med sina kläder jämfört med de som köpte kläder ofta. De som handlade lite mer sällan var tydliga med vem de var och vad de ville uttrycka genom sina kläder. Så här finns det helt klart pengar att spara! Att handla ofta och mycket kan vara ett tecken på att vi inte har gjort hemläxan och kanske inte heller förstått att våra kläder (och det vi konsumerar i övrigt också för den delen) kan förstärka eller försvaga vårt varumärke. Eller skapa total förvirring.

Läs mer om uppsatsen här

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.