Genuin, äkta, sann – nyckelord i varumärkesbyggandet

Blogg
augusti 20, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Det är inne med äkthet. Vi längtar efter det äkta och genuina. Vi läser gärna böcker om äkta livsöden, vi gillar äkta hantverk och vi köper äkta mat – ekologiskt, rättvisemärkt och närproducerat. Och i tider med hästköttskandaler, chefsbonusar och muthärvor så längtar vi efter transparens. Ni vet:  ”what you se is what you get”

Vi vill förstås även ha äkta människor som verkligen tror på det de gör och som finns där med hela sitt jag. Människor som är sanna, som vet vad dom står för och som följer sina ideal.

Kommer ni håg Alice Bah som med mycket patos och personligt engagemang satte rättvise-märkta produkter på kartan? Och tv-meterologen Per Holmgren, ni vet han med pudelfrissan, som engagerat sig i klimathoten och numera finns på Talarforum som en av de mest anlitade föreläsarna. Det är människor som gör saker och ting med hjärtat, vi känner att de faktiskt menar det dom säger.

Och det är nu min poäng kommer – starka personliga varumärken är äkta, de bygger på den du faktiskt är.  Så ta dej en funderare på vad dina styrkor är, vad du brinner för och vad som är så viktigt att du är beredd att gå den där extra milen? Och hur kan du använda det för att skapa värde på företaget du företräder.

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.