Hägglund, Schyman och Federley

Blogg
juni 30, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Överlag är politikerna usla på nätet men det finns de som sticker ut. Enligt en expertpanel som Svenska Dagbladet satt ihop så är Göran Hägglund, Gudrun Schyman och Fredrik Federlay vassats i de sociala medierna. Framgångarna, menar expertpanelen, beror till stor del på att de vågar vara sig själva. De är inte bara politiska utan även personliga.

Bra med några politiska förebilder  i de sociala medierna. I nästa steg behöver de allra flesta lära sig använda dem på rätt sätt. Att höras och synas mest är ju inte vad det handlar om. Varken vad gäller politik eller sociala medier. Vägen till väljarna sträcker sig långt bortom enskilt twittrande och dessutom, kommunikationen måste inte ut, den måste in – in och beröra för att komma närmare, dialog-vägen. Där har hela bunten en lång väg kvar. 

Relaterade Inlägg

Vd:s rykte driver försäljning och ökar synligheten
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Blogg
juni 16, 2022

Förtroende vårt viktigaste kapital

Förtroende är avgörande för att vi ska vilja jobba ihop med någon, köpa något av någon eller för den delen rösta på någon. Förtroende…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.