Hägglund, Schyman och Federley

Blogg
juni 30, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Överlag är politikerna usla på nätet men det finns de som sticker ut. Enligt en expertpanel som Svenska Dagbladet satt ihop så är Göran Hägglund, Gudrun Schyman och Fredrik Federlay vassats i de sociala medierna. Framgångarna, menar expertpanelen, beror till stor del på att de vågar vara sig själva. De är inte bara politiska utan även personliga.

Bra med några politiska förebilder  i de sociala medierna. I nästa steg behöver de allra flesta lära sig använda dem på rätt sätt. Att höras och synas mest är ju inte vad det handlar om. Varken vad gäller politik eller sociala medier. Vägen till väljarna sträcker sig långt bortom enskilt twittrande och dessutom, kommunikationen måste inte ut, den måste in – in och beröra för att komma närmare, dialog-vägen. Där har hela bunten en lång väg kvar. 

Relaterade Inlägg

Blogg
april 20, 2022

Lär av den bästa – Steve Jobs

Som gammalt Apple-fan och har jag följt både företaget och grundaren Steve Jobs under många år. Jag är precis som många andra väldigt imponerad…
Blogg
mars 30, 2022

Starka varumärken står för något

Många företag pratar mest om sina erbjudanden, men det är svårt för att inte säga omöjligt att särskilja sig baserat på rationella produktfakta. Det…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.