Hår som personligt varumärkesattribut

Blogg
september 17, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

När man ser miljardären och mediamogulen Donald Trump’s frisyr är det lätt att tänka ”För guds skull, varför?”. Å andra sidan är han konsekvent med sin frisyr och verkar både gilla och vara bekväm med den vilket gör det hela autentiskt. Av all den uppmärksamhet och publicitet som Trump fått genom åren har han mycket att tacka sitt hårsvall (!) för.

Att sticka ut med till exempel en udda frisyr kan vara en god taktik i arbetet med ditt personliga varumärke – men tänk på att det sällan funkar om det inte är autentiskt.

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.