Hår som personligt varumärkesattribut

Blogg
september 17, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

När man ser miljardären och mediamogulen Donald Trump’s frisyr är det lätt att tänka ”För guds skull, varför?”. Å andra sidan är han konsekvent med sin frisyr och verkar både gilla och vara bekväm med den vilket gör det hela autentiskt. Av all den uppmärksamhet och publicitet som Trump fått genom åren har han mycket att tacka sitt hårsvall (!) för.

Att sticka ut med till exempel en udda frisyr kan vara en god taktik i arbetet med ditt personliga varumärke – men tänk på att det sällan funkar om det inte är autentiskt.

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.