Levande profilbild

Blogg
juli 3, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Vore det inte kul om människor kunde klicka på till exempel din Facebook-, Twitter- eller Wordpress-profilbild och få en mer levande presentation av vad du erbjuder.

VanityVid är en ny gratistjänst som du kan använda för att ändra din profilbild till att bli en kort introduktionsvideo. Ett intimare sätt att knyta an till din publik och berätta om vad du erbjuder.

Videoklippet tillåter 17 sekunder innehåll så det gäller att hålla sig kort. Ur ett personligt varumärkes perspektiv rekommenderar jag att du tänker elevator pitch. En bra elevator pitch ska presentera fördelarna i det du erbjuder, och öppna för fortsatt konversation och kontakt.

Här får du några tips på vad en elevator pitch bör innehålla/besvara:

1.    Vad gör du? Lägg inte fokus på de produkter/tjänster som du säljer, utan på hur dina kunder använder det som du gör. Var konkret.

2.    Vem gör du det för? Viktigt att du får med målgruppen/kunderna som du riktar dig till.

3.    Vilken nytta ger det du gör dina kunder? Hjälper du kunder att synas, att tjäna pengar, att öka produktiviteten, att effektivisera etc?

Att tänka på:

En elevator pitch ska inte handla om dig i första hand utan snarare hur du adderar värde till andra (dina kunder/målgrupp). När du spelar in klippet – prata tydligt och inte för fort. Tänk också på att det du har på dig och hur det ser ut i miljön runt omkring där du står återspeglar hur du vill uppfattas.

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.