Oprah – ett av världens starkaste varumärken säger farväl

Blogg
juli 5, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

En epok är över. I går kväll sändes det absolut sista avsnittet av Oprah Winfrey show i amerikansk TV. Med i genomsnitt 7.1 miljoner tittare varje fredag, är ”Oprah Winfrey show” på TV-kanalen ABC ett av USA:s mest populära program genom tiderna. Och Oprah själv är ett av världens starkaste personliga varumärken någonsin; medmänsklig, driven, positiv och öppen. Och med en tro på människors förmåga att klara långt mer än dom tror. Lägg där till hennes unika förmåga att bygga en nära relation med sin publik, vi identifierar oss med henne och vi älskar henne. 

Relaterade Inlägg

Blogg
april 20, 2022

Lär av den bästa – Steve Jobs

Som gammalt Apple-fan och har jag följt både företaget och grundaren Steve Jobs under många år. Jag är precis som många andra väldigt imponerad…
Blogg
mars 30, 2022

Starka varumärken står för något

Många företag pratar mest om sina erbjudanden, men det är svårt för att inte säga omöjligt att särskilja sig baserat på rationella produktfakta. Det…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.