Oprah – ett av världens starkaste varumärken säger farväl

Blogg
juli 5, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

En epok är över. I går kväll sändes det absolut sista avsnittet av Oprah Winfrey show i amerikansk TV. Med i genomsnitt 7.1 miljoner tittare varje fredag, är ”Oprah Winfrey show” på TV-kanalen ABC ett av USA:s mest populära program genom tiderna. Och Oprah själv är ett av världens starkaste personliga varumärken någonsin; medmänsklig, driven, positiv och öppen. Och med en tro på människors förmåga att klara långt mer än dom tror. Lägg där till hennes unika förmåga att bygga en nära relation med sin publik, vi identifierar oss med henne och vi älskar henne. 

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.