Oprah – ett av världens starkaste varumärken säger farväl

Blogg
juli 5, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

En epok är över. I går kväll sändes det absolut sista avsnittet av Oprah Winfrey show i amerikansk TV. Med i genomsnitt 7.1 miljoner tittare varje fredag, är ”Oprah Winfrey show” på TV-kanalen ABC ett av USA:s mest populära program genom tiderna. Och Oprah själv är ett av världens starkaste personliga varumärken någonsin; medmänsklig, driven, positiv och öppen. Och med en tro på människors förmåga att klara långt mer än dom tror. Lägg där till hennes unika förmåga att bygga en nära relation med sin publik, vi identifierar oss med henne och vi älskar henne. 

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.