Passion -själva kärnan i varumärket.

Blogg
september 17, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Passion är ett ord som vi svenskar har lite blandande känslor inför. Ordet synkar liksom inte riktigt med våra svenska kynnen. Vi lever ju i landet lagom och där passar det sig inte riktigt att vara passionerad. Det låter lite överdrivet, nästan lite märkvärdigt på något sätt.

Men passion är viktigt och faktiskt själva kärnan i ett personligt varumärke. Det beror på att det är din passion eller det du brinner för som gör att du sticker ut, som gör att du blir attraktiv. Passion går nämligen inte att kopiera och det går inte heller att fejka.

Om du inte är helt säker på vad din passion är så är det värt besväret att lägga ner lite tid på att fundera över det. Det spelar ingen roll
om det är en stor eller liten passion, det viktiga är att hitta aktiviteter, människor, saker eller platser som inspirerar dig och plockar fram det allra bästa i dig.

 

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.