Passion -själva kärnan i varumärket.

Blogg
september 17, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Passion är ett ord som vi svenskar har lite blandande känslor inför. Ordet synkar liksom inte riktigt med våra svenska kynnen. Vi lever ju i landet lagom och där passar det sig inte riktigt att vara passionerad. Det låter lite överdrivet, nästan lite märkvärdigt på något sätt.

Men passion är viktigt och faktiskt själva kärnan i ett personligt varumärke. Det beror på att det är din passion eller det du brinner för som gör att du sticker ut, som gör att du blir attraktiv. Passion går nämligen inte att kopiera och det går inte heller att fejka.

Om du inte är helt säker på vad din passion är så är det värt besväret att lägga ner lite tid på att fundera över det. Det spelar ingen roll
om det är en stor eller liten passion, det viktiga är att hitta aktiviteter, människor, saker eller platser som inspirerar dig och plockar fram det allra bästa i dig.

 

Relaterade Inlägg

Blogg
april 20, 2022

Lär av den bästa – Steve Jobs

Som gammalt Apple-fan och har jag följt både företaget och grundaren Steve Jobs under många år. Jag är precis som många andra väldigt imponerad…
Blogg
mars 30, 2022

Starka varumärken står för något

Många företag pratar mest om sina erbjudanden, men det är svårt för att inte säga omöjligt att särskilja sig baserat på rationella produktfakta. Det…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.