Passion -själva kärnan i varumärket.

Blogg
september 17, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Passion är ett ord som vi svenskar har lite blandande känslor inför. Ordet synkar liksom inte riktigt med våra svenska kynnen. Vi lever ju i landet lagom och där passar det sig inte riktigt att vara passionerad. Det låter lite överdrivet, nästan lite märkvärdigt på något sätt.

Men passion är viktigt och faktiskt själva kärnan i ett personligt varumärke. Det beror på att det är din passion eller det du brinner för som gör att du sticker ut, som gör att du blir attraktiv. Passion går nämligen inte att kopiera och det går inte heller att fejka.

Om du inte är helt säker på vad din passion är så är det värt besväret att lägga ner lite tid på att fundera över det. Det spelar ingen roll
om det är en stor eller liten passion, det viktiga är att hitta aktiviteter, människor, saker eller platser som inspirerar dig och plockar fram det allra bästa i dig.

 

Relaterade Inlägg

Vd:s rykte driver försäljning och ökar synligheten
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Blogg
juni 16, 2022

Förtroende vårt viktigaste kapital

Förtroende är avgörande för att vi ska vilja jobba ihop med någon, köpa något av någon eller för den delen rösta på någon. Förtroende…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.