Personliga varumärken och trädgårdsväxter – vilken växt är du och varför?

Blogg
september 19, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

När man jobbar med varumärkesutveckling är det ganska vanligt att man kör så kallade associationsövningar och ordlekar för att hitta ett varumärkes personlighet. Man liknar helt enkelt produkten med något helt annat, det kan vara en bil, ett hushållsredskap, en sagofigur eller ett djur. Det här kan funka bra med personliga varumärken också:

– Jag är precis som en rabarber, sur som fan, men med rätt mängd socker blir den alldeles underbar. Det här säger Micael Bindefeld i en artikel i Damernas Värld, där han tillsammans med trädgårdsgurun Victoria Skoglund pratar trädgård. Victoria å sin sida menar att hon är mer som en snödroppe – tidig och enträgen. Karg, men med ett varmt hjärta.

Kanske något att fundera på över midsommarhelgen: Vilken trädgårdsväxt är du och varför?

Relaterade Inlägg

Vd:s rykte driver försäljning och ökar synligheten
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Blogg
juni 16, 2022

Förtroende vårt viktigaste kapital

Förtroende är avgörande för att vi ska vilja jobba ihop med någon, köpa något av någon eller för den delen rösta på någon. Förtroende…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.