Personliga varumärken och trädgårdsväxter – vilken växt är du och varför?

Blogg
september 19, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

När man jobbar med varumärkesutveckling är det ganska vanligt att man kör så kallade associationsövningar och ordlekar för att hitta ett varumärkes personlighet. Man liknar helt enkelt produkten med något helt annat, det kan vara en bil, ett hushållsredskap, en sagofigur eller ett djur. Det här kan funka bra med personliga varumärken också:

– Jag är precis som en rabarber, sur som fan, men med rätt mängd socker blir den alldeles underbar. Det här säger Micael Bindefeld i en artikel i Damernas Värld, där han tillsammans med trädgårdsgurun Victoria Skoglund pratar trädgård. Victoria å sin sida menar att hon är mer som en snödroppe – tidig och enträgen. Karg, men med ett varmt hjärta.

Kanske något att fundera på över midsommarhelgen: Vilken trädgårdsväxt är du och varför?

Relaterade Inlägg

Blogg
april 20, 2022

Lär av den bästa – Steve Jobs

Som gammalt Apple-fan och har jag följt både företaget och grundaren Steve Jobs under många år. Jag är precis som många andra väldigt imponerad…
Blogg
mars 30, 2022

Starka varumärken står för något

Många företag pratar mest om sina erbjudanden, men det är svårt för att inte säga omöjligt att särskilja sig baserat på rationella produktfakta. Det…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.