Personliga varumärken och trädgårdsväxter – vilken växt är du och varför?

Blogg
september 19, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

När man jobbar med varumärkesutveckling är det ganska vanligt att man kör så kallade associationsövningar och ordlekar för att hitta ett varumärkes personlighet. Man liknar helt enkelt produkten med något helt annat, det kan vara en bil, ett hushållsredskap, en sagofigur eller ett djur. Det här kan funka bra med personliga varumärken också:

– Jag är precis som en rabarber, sur som fan, men med rätt mängd socker blir den alldeles underbar. Det här säger Micael Bindefeld i en artikel i Damernas Värld, där han tillsammans med trädgårdsgurun Victoria Skoglund pratar trädgård. Victoria å sin sida menar att hon är mer som en snödroppe – tidig och enträgen. Karg, men med ett varmt hjärta.

Kanske något att fundera på över midsommarhelgen: Vilken trädgårdsväxt är du och varför?

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.