Så tar du kontroll över din nätidentitet

Blogg
mars 3, 2015
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Vill du stärka ditt personliga varumärke? Ta kontroll över din nätidentitet! Det gör du med ett digitalt visitkort; skaffa en egen hemsida och registrera ett personligt domännamn (www-adress).

Varför? Du kan styra över bilden av dig själv på nätet. Du hamnar överst i träfflistan när någon googlar ditt namn.

Keep it simple! Du behöver inte ha en omfattande och avancerad webbplats utan kommer långt med en enklare hemsida. Kolla in min frilansande copy-kompis Malin Österberg på malinosterberg.se, som är ett riktigt bra exempel. Sidan är tydlig, stilren och uppdaterad.

malin-ex-red

Se till att din hemsida innehåller:

  • en kort presentation (vem är du och vad gör du?)
  • kontaktuppgifter (alltid aktuella!)
  • CV
  • länkar till sociala medier (t ex ditt konto på Twitter, Facebook och LinkedIn)
  • arbetsprover

Ett digitalt visitkort har blivit ett måste idag, både för dig som är egen företagare och vill locka kunder och för dig som är på jakt efter ett nytt jobb. Kom ihåg att arbetsgivare är hejare på att googla…

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2015 All Rights Reserved.