Selfies speglar det personliga varumärket?

Blogg
september 14, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Många ogillar de väldigt populära egobilderna, så kallade Selfies. Läste en intressant artikel om just i Expressen häromdagen, där man bland annat intervjuat internetforskaren Elza Dunkel. Hon menar att det där med att vilja visa vem man är och vem man skulle vilja vara är en djup rotad drivkraft. Bilder uttrycker på ett enkelt sätt, kanske bättre än ord, om man är glad, ledsen eller uttråkad. Och ungdomar är förresten ganska bra på att bjuda på sig själva och att lägga ut ”fula” bilder på sig själva. Bättre än tidigare generationer som nog är mer måna om att lägga ut ”tillrättalagda” bilder på oss själva.

Jason Feifer, mannen bakom bildbloggarna ”Selfies at serious places” och selfies at funerals” menar att vi pratar om oss själva hela tiden och att det här bara är ett sätt att dela våra erfarenheter i en tidsera då alla råkar ha en kamera.

Själv tycker att det är ganska kul. Vad tycker ni?

Läs artikeln i sin helhet här

Relaterade Inlägg

Vd:s rykte driver försäljning och ökar synligheten
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Blogg
juni 16, 2022

Förtroende vårt viktigaste kapital

Förtroende är avgörande för att vi ska vilja jobba ihop med någon, köpa något av någon eller för den delen rösta på någon. Förtroende…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.