Selfies speglar det personliga varumärket?

Blogg
september 14, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Många ogillar de väldigt populära egobilderna, så kallade Selfies. Läste en intressant artikel om just i Expressen häromdagen, där man bland annat intervjuat internetforskaren Elza Dunkel. Hon menar att det där med att vilja visa vem man är och vem man skulle vilja vara är en djup rotad drivkraft. Bilder uttrycker på ett enkelt sätt, kanske bättre än ord, om man är glad, ledsen eller uttråkad. Och ungdomar är förresten ganska bra på att bjuda på sig själva och att lägga ut ”fula” bilder på sig själva. Bättre än tidigare generationer som nog är mer måna om att lägga ut ”tillrättalagda” bilder på oss själva.

Jason Feifer, mannen bakom bildbloggarna ”Selfies at serious places” och selfies at funerals” menar att vi pratar om oss själva hela tiden och att det här bara är ett sätt att dela våra erfarenheter i en tidsera då alla råkar ha en kamera.

Själv tycker att det är ganska kul. Vad tycker ni?

Läs artikeln i sin helhet här

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.