Starka personliga varumärken stärker företagsvarumärket

Blogg
augusti 19, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Föreläsning på Blendow Group
Föreläsning på Blendow Group

Var på Blendow Group och föreläste om varför det är så viktigt för företag att låta medarbetarna utveckla sina egna varumärken.  Att det faktiskt inte handlar om det ena eller det andra – utan både och. Det finns inget val mellan dem.  När en kund köper något från ett företag,  köper de faktiskt tre saker – produkten (tjänsten/ erbjudandet) , företaget och den person som säljer produkten eller tjänsten. Och när medarbetarna bygger och marknadsför sina personliga varumärken, marknadsför de samtidigt företagets varumärke, eftersom människor gör affärer med människor – långt  innan de köper produkter, tjänster eller företag

Jag menar att om alla medarbetare får hjälp att identifiera och lyfta fram sina värderingar, drivkrafter och det som gör de exceptionella, och sedan synkar det med företagets värderingar, varumärkeslöfte och kommunikationsinsatser, så skapas en otrolig kraft. Jag är övertygad om att snart kommer alla företag att inse och prioritera detta.

Läs mer om frukostminglet här

Relaterade Inlägg

Blogg
april 24, 2023

Drömchefens egenskaper där LYSSNA är den viktigaste

Kraven på dagens ledare är många och kommer från alla håll och kanter; uppifrån, utifrån och inifrån. Det är inte lätt att vara en…
Blogg
mars 31, 2023

TEDxStockholm presenterar åtta idéer och åtta talare

De flesta av er har säkert någon gång lyssnat på ett TED talk, vi har inspirerats och fascinerats av fantastiska talare som Simon Sinek,…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.