Starka personliga varumärken stärker företagsvarumärket

Blogg
augusti 19, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Föreläsning på Blendow Group
Föreläsning på Blendow Group

Var på Blendow Group och föreläste om varför det är så viktigt för företag att låta medarbetarna utveckla sina egna varumärken.  Att det faktiskt inte handlar om det ena eller det andra – utan både och. Det finns inget val mellan dem.  När en kund köper något från ett företag,  köper de faktiskt tre saker – produkten (tjänsten/ erbjudandet) , företaget och den person som säljer produkten eller tjänsten. Och när medarbetarna bygger och marknadsför sina personliga varumärken, marknadsför de samtidigt företagets varumärke, eftersom människor gör affärer med människor – långt  innan de köper produkter, tjänster eller företag

Jag menar att om alla medarbetare får hjälp att identifiera och lyfta fram sina värderingar, drivkrafter och det som gör de exceptionella, och sedan synkar det med företagets värderingar, varumärkeslöfte och kommunikationsinsatser, så skapas en otrolig kraft. Jag är övertygad om att snart kommer alla företag att inse och prioritera detta.

Läs mer om frukostminglet här

Relaterade Inlägg

Vd:s rykte driver försäljning och ökar synligheten
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Blogg
juni 16, 2022

Förtroende vårt viktigaste kapital

Förtroende är avgörande för att vi ska vilja jobba ihop med någon, köpa något av någon eller för den delen rösta på någon. Förtroende…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.