Starka personliga varumärken stärker företagsvarumärket

Blogg
augusti 19, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Föreläsning på Blendow Group
Föreläsning på Blendow Group

Var på Blendow Group och föreläste om varför det är så viktigt för företag att låta medarbetarna utveckla sina egna varumärken.  Att det faktiskt inte handlar om det ena eller det andra – utan både och. Det finns inget val mellan dem.  När en kund köper något från ett företag,  köper de faktiskt tre saker – produkten (tjänsten/ erbjudandet) , företaget och den person som säljer produkten eller tjänsten. Och när medarbetarna bygger och marknadsför sina personliga varumärken, marknadsför de samtidigt företagets varumärke, eftersom människor gör affärer med människor – långt  innan de köper produkter, tjänster eller företag

Jag menar att om alla medarbetare får hjälp att identifiera och lyfta fram sina värderingar, drivkrafter och det som gör de exceptionella, och sedan synkar det med företagets värderingar, varumärkeslöfte och kommunikationsinsatser, så skapas en otrolig kraft. Jag är övertygad om att snart kommer alla företag att inse och prioritera detta.

Läs mer om frukostminglet här

Relaterade Inlägg

Blogg
april 20, 2022

Lär av den bästa – Steve Jobs

Som gammalt Apple-fan och har jag följt både företaget och grundaren Steve Jobs under många år. Jag är precis som många andra väldigt imponerad…
Blogg
mars 30, 2022

Starka varumärken står för något

Många företag pratar mest om sina erbjudanden, men det är svårt för att inte säga omöjligt att särskilja sig baserat på rationella produktfakta. Det…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.