Tre gyllene regler för starka personliga varumärken

Blogg
oktober 1, 2015
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Tre gyllene regler för starka personliga varumärken1. Bort med egennytta, in med allmännytta
Har du funderat över varför du går till jobbet? Är vägen till lycka och framgång, att bara tänka ”what´s in it for me”? Det tror inte jag, nu är det dags att höja blicken från sig själv och fundera över, hur kan jag skapa värde? Hur kan det jag är bäst på att göra, bidra till att göra nytta för andra – för kunderna, kollegorna, cheferna och mina medmänniskor? Att känna att man bidrar skapar mening, motivation och tillfredställelse. Och det är dessutom vägen till ett starkt personligt varumärke.

2. Fokusera, fokusera, fokusera
Starka personliga varumärken fokuserar. Allt för många försöker att vara allt för alla – ingen bra idé, då blir du allmängods och kan bara konkurrera om pris. Identifiera istället vad du gör allra bäst och tycker är roligast att göra, och fokusera på det. 

3. Först tydlig, sen synlig
Vet att jag tjatar – men att synas överallt hela tiden, utan en genomtänkt strategi är ingen bra grej. Du måste bestämma vad du vill bli välkänd och uppmärksammad för? Inte bara att du vill bli det, vilket är allt för vanligt dessa dagar. Bestäm vad ditt varumärke ska stå för, var konsekvent och uthållig – då kommer framgången.

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2015 All Rights Reserved.