Underverk för din image, bjud på dig själv

Blogg
juli 25, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Häromdagen skrev jag ett kort inlägg om Donald Trump’s hår och hur hans frisyr har bidragit till en boost av hans personliga varumärke.

Att vara totalt transparent och bjuda på sig själv handlar om att vara den man är men krydda sitt jag  med till exempel en udda frisyr. Att dela med sig av saker som andra anser och skulle uppleva vara vågat och för personligt kan vara ett smart drag, men det måste så klart vara ärligt och autentiskt.

När du bygger ditt personliga varumärke så tänkt på att det oväntade kan ibland göra underverk för din image. Saker som berör eller förvånar gör att människor kommer ihåg dig.

En som gjort sig känd för att bjuda på sig själv är Svenska Hollywoodfrun Maria Montazami. Hon är ett bra exempel på någon som lyckats otroligt bra att bygga sitt personliga varumärke genom att vara fullkomligt autentisk, utan onödigt smink och lånta fjädrar. I nedan video bjuder hon på en liten workout-dans, tjohoo! Trevlig torsdag.

Relaterade Inlägg

Effektiv kommunikation
Blogg
september 29, 2022

Sex sätt att bli mer effektiv när du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen

Du ska presentera en idé för din chef eller ledningsgruppen. Du känner dig lite nervös och osäker, fast du egentligen tycker att det du…
Blogg
augusti 25, 2022

Vd:s varumärke driver försäljning och ökar företagets synlighet

Som vd för ditt företag är du ansiktet utåt för företaget eller verksamheten du driver. Du är den som alla först tänker på när…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.