Underverk för din image, bjud på dig själv

Blogg
juli 25, 2014
Pia Lanneberg

Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete

Häromdagen skrev jag ett kort inlägg om Donald Trump’s hår och hur hans frisyr har bidragit till en boost av hans personliga varumärke.

Att vara totalt transparent och bjuda på sig själv handlar om att vara den man är men krydda sitt jag  med till exempel en udda frisyr. Att dela med sig av saker som andra anser och skulle uppleva vara vågat och för personligt kan vara ett smart drag, men det måste så klart vara ärligt och autentiskt.

När du bygger ditt personliga varumärke så tänkt på att det oväntade kan ibland göra underverk för din image. Saker som berör eller förvånar gör att människor kommer ihåg dig.

En som gjort sig känd för att bjuda på sig själv är Svenska Hollywoodfrun Maria Montazami. Hon är ett bra exempel på någon som lyckats otroligt bra att bygga sitt personliga varumärke genom att vara fullkomligt autentisk, utan onödigt smink och lånta fjädrar. I nedan video bjuder hon på en liten workout-dans, tjohoo! Trevlig torsdag.

Relaterade Inlägg

Blogg
april 20, 2022

Lär av den bästa – Steve Jobs

Som gammalt Apple-fan och har jag följt både företaget och grundaren Steve Jobs under många år. Jag är precis som många andra väldigt imponerad…
Blogg
mars 30, 2022

Starka varumärken står för något

Många företag pratar mest om sina erbjudanden, men det är svårt för att inte säga omöjligt att särskilja sig baserat på rationella produktfakta. Det…
Följ oss
©2014 All Rights Reserved.