Marknadsföringfloskler
#11
Eller lyssna via
Podcast
21:47
februari 2, 2022

Behovet av ett "implicit"

I det här avsnittet pratar vi allmänt om floskler och varför vi egentligen använder dem. Vilka floskler gör vi oss själva skyldiga till? Varför började alla plötsligt att ”tänka” istället för att ”tycka”? Vad blir skillnaden i effekt beroende på var i floskelns livscykel man använder den? Och vid vilka tillfällen slänger Helena egentligen in ett ”implicit”?

Gästar i studion

Helena Helsing Mork

Copywriter och Concept Developer på Grow

Lasse Ahlm

Moow Marknadskommunikation.

Andra avsnitt

Podcast
#13
februari 2, 2022

Ledarskapsfloskler

Varför är egentligen ledarskapsbranschen så väldigt floskeltung? Är ledarskapskonsulten den floskligaste i konsultfaunan? Vi kastar sten i eget glashus och ger oss på ledarskapsflosklerna….
Podcast
#12
februari 2, 2022

Marknadsföringsfloskler

Vi ger oss på den floskeltunga marknadsföringsvärlden och pratar bland annat om omnikanal, datadriven content som är tillgänglig 24/7. Handlar floskler om att inkludera…
Följ oss
©2022 All Rights Reserved.