Denna webbplats använder cookies så att vi kan ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.
Checklista: Är du en Thought leader?
Resurser
Pia Lanneberg
Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete
Innehåll
-
Har du identifierat din passion, det du tycker är allra roligast att göra?
-
Har du identifierat din fem främsta styrkor?
-
Har du en tydlig bild (vision) av ett område eller en bransch där du skulle vilja se en förändring eller ett problem som du skulle vilja se löst?
-
Har du formulerat på vilket sätt du kan bidra (purpose), för att vara en del i den förändring du vill se?
-
Har du en tydlig bild av vad du vill bli välkänd och uppskattad för, vad ditt varumärke ska stå för?
-
Kan du hjälpa dina eller företagets kunder genom att sprida kunskap och dela med dig av dina kunskaper?
-
Ligger dina hjärtefrågor i linje med företagets värderingar och strategiska mål?
-
Har du gjort en plan för de aktiviteter (t.ex: blogga, föreläsa, debattera, skriva böcker/publikationer)som du behöver göra för att lyckas?
-
Är du beredd att lägga ner den tid och kraft som krävs för att lyckas?
-
Är du beredd att lägga ner den tiden utan ersättning och tänka långsiktigt - att dina insatser på sikt stärker både ditt och företagets varumärke?