Checklista: Är du en Thought leader?
Resurser

Pia Lanneberg
Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete
Innehåll
-
Har du identifierat din passion, det du tycker är allra roligast att göra?
-
Har du identifierat din fem främsta styrkor?
-
Har du en tydlig bild (vision) av ett område eller en bransch där du skulle vilja se en förändring eller ett problem som du skulle vilja se löst?
-
Har du formulerat på vilket sätt du kan bidra (purpose), för att vara en del i den förändring du vill se?
-
Har du en tydlig bild av vad du vill bli välkänd och uppskattad för, vad ditt varumärke ska stå för?
-
Kan du hjälpa dina eller företagets kunder genom att sprida kunskap och dela med dig av dina kunskaper?
-
Ligger dina hjärtefrågor i linje med företagets värderingar och strategiska mål?
-
Har du gjort en plan för de aktiviteter (t.ex: blogga, föreläsa, debattera, skriva böcker/publikationer)som du behöver göra för att lyckas?
-
Är du beredd att lägga ner den tid och kraft som krävs för att lyckas?
-
Är du beredd att lägga ner den tiden utan ersättning och tänka långsiktigt - att dina insatser på sikt stärker både ditt och företagets varumärke?