Denna webbplats använder cookies så att vi kan ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.
Checklista: Har du ett starkt personligt varumärke?
Expert inom kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete
Innehåll
-
Kompetent
Du är verkligt duktig på det du håller på med och levererar alltid bästa tänkbara resultat. Du lär dig nytt och utvecklas fortlöpande.
-
Autentisk
Ditt varumärke måste utgå från den du verkligen är och det du brinner för – på riktigt (inte det som är trendigt eller politiskt korrekt just nu).
-
Bra självbild
Du ska ha en klar och realistisk bild över vem du är, vad du står för, hur du kan bidra på bästa sätt och vad som skiljer dig från andra. Du vet hur du ska maximera dina styrkor och hantera dina svagheter.
-
Passion
Äkta passion går inte att kopiera, den är äkta och unik för just dig.
-
Syfte
Framgångsrika varumärken ser sig själva som en del av något större. De har hjärtefrågor och kan kommunicera dessa. De har en genuin vilja att bidra, att göra nytta för andra.
-
Synliga
Syns du inte så finns du inte. Vill du bli framgångsrik måste du göra din röst hörd i relevanta forum. Kommunikation är en nyckelkompetens och en förutsättning för att lyckas.
-
Konsekventa
Du säger inte en sak och gör en annan. Man kan räkna med att du alltid levererar ditt varumärkeslöfte. Ditt varumärke har du alltid med dig, det är inget du kan hänga på en krok när du går från jobbet.
-
Målmedvetna och uthålliga
Du vet vad du vill, tänker långsiktigt och ger inte upp i första taget.
-
Win-win
Starka personliga varumärken söker ständigt ömsesidiga fördelar i mänskligt samspel. Vinna/vinna betyder att överenskommelser eller lösningar är fördelaktiga och tillfredsställande för bägge parter. Starka personliga varumärken ser livet som en arena för samarbete, inte konkurrens. De tycker inte heller att det är viktigast att ha rätt utan att göra rätt.
-
Relationsbyggare
Du lägger ner tid på att bygga och vårda dina relationer både online och offline. Du hjälper gärna till även om du inte får något tillbaka.